Lhuhluwe Imfolozi Park - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Lhuhluwe Imfolozi Park - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Lhuhluwe Imfolozi Park

06 Augustus 2019 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Wake up! 4u de wekker gaat. Om 2.15u wakker geworden om te kijken hoe laat het was. We mochten ons niet verslapen, om 6u moesten we bij de Nyalazi gate van het Lhuhluwe Imfolezi Park zijn, een kleine anderhalf uur rijden van Mtunzini. Gauw aankleden, spullen die mee moesten stonden al klaar. Kwart over vier zaten we in de auto. Het was nog lekker rustig onderweg. Af en toe hele slechte stukken weg, diepe potholes en drempels die niet werden aangegeven. Rustig aan gereden, sus de auto is nog heel en we waren iets voor het openen van de poort bij het park. Nog even snel naar het toilet en op zoek naar onze safari jeep. We hadden hem al snel gevonden. Bekhi was onze chauffeur vandaag. Samen met een Nederlands stel zaten we in de jeep. We hadden alle ruimte. Het was vrij tochtig en koud in de open jeep. Dit is het oudste wildpark van Zuid-Afrika met de hoogste populatie neushoorns. Bekhi vertelde dat er hier iedere maand zo’n 7 dode neushoorns worden gevonden. De eerste dieren die we zagen waren ook inderdaad neushoorns. Onderweg naar onze eerste stop zagen we nog een mannetjes neushoorn zo groot als onze jeep. Hij stond achter prikkelstruiken, dus we konden hem helaas niet op de foto krijgen. Om 8 uur hadden we de eerste stop voor het ontbijt. Er was van alles te eten en drinken meegenomen door Bekhi. Na het ontbijt zijn we weer verder gereden naar onze volgende stop. Het was een beschut uitkijkpunt op een grote waterplaats. Er lag geen water meer, dus er waren ook geen dieren te bekennen. Het was zowiezo erg rustig langs de kant van de weg. Om 12u werd op het kamp een braai aangemaakt door Bekhi. We hebben lekker gebraden vlees gegeten met koolsalade en pastasalade. Daarna zijn we terug gereden naar de gate. We hebben veel minder dieren gezien dan in het Kruger Wild Park. The big 4 hebben we overigens wel gespot, de olifant, de buffel, de neushoorn en de leeuw. De leeuwen lagen ver weg in de rivierbedding. Terug bij de auto zagen we dat apen de prullenbak opende en leegtrekken. Een bewaker van de gate heeft de zooi weer opgeruimd en de apen weggejaagd. We begonnen aan de terugreis, Lisette en Chiel hebben het niet wakker kunnen houden en lagen lekker te slapen. Om half 4 waren we weer terug in Mtunzini en hebben we voordat we een cappuccino bestelden bij The Clay Oven bij de Spar nog wat boodschapjes gedaan. Bij de receptie hebben we was en droog munten gehaald. Onderweg naar het strand hebben we de was in de wasmachine gedaan. Bovenop de duinen ben ik gaan rennen. De 5km zaten er om kwart over 5 op. Het werd al schemerig. Terug naar het huisje hebben we de was in de droger gedaan. We hebben gegeten en allemaal gedoucht. Daarna hebben we sudoku gedaan en heeft Lisette nog gelezen in haar boek.