Terug naar Alberton en pizzaparty - Reisverslag uit Alberton, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Terug naar Alberton en pizzaparty - Reisverslag uit Alberton, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Terug naar Alberton en pizzaparty

14 Augustus 2019 | Zuid-Afrika, Alberton

Vanochtend net iets voor de wekker wakker. Om 7u mijn laatste loopje in Howick gemaakt. Chiel voelde zich gelukkig een stuk beter en had een goede nacht gehad. Daarna koffers in de auto en half 9 zaten we in de auto richting Johannesburg. We hadden een rit van 460km voor de boeg. Volgens de navigatie bijna 5 uur. Om 10u een pitstop gemaakt bij Ultra City Eastcourt. Ik had een heerlijk southafrican breakfast. Verder voor Chiel een potje thee en wij 2 lekkere cappuccino’s. Daarna gauw weer door. Ze waren veel aan de weg bezig, banen afgezet, dus soms met 20 km naar boven achter een vrachtwagen aan. Maar de reis was weer mooi! Vlak voor Alberton zijn we in The new market Mall nog naar de Hyper Checkers en de Wimpy geweest. Daarna nog even langs het huis waar Lisette heeft gewoond, de Samuelstraat 35. Rond half 4 waren we weer bij Joke en Piet. Joke was blij dat we er weer waren. Het was heerlijk weer en hebben nog heerlijk in de tuin gezeten met een kopje koffie en thee. Om 17u hebben we nog een rondje door de wijk gemaakt en om 18u zijn we naar Renze gegaan voor de pizzaparty. Het ovenvuur stond al aan en langzaam aan kwam iedereen binnen. We hebben heerlijk pizza gegeten en biertjes gedronken. Hilda en Janny waren er ook. We hebben herinneringen opgehaald en ik hoorde dat Lisette altijd haar broodkorstjes verstopte. En dat als Tineke de mattenkloppers pakte je maar beter kon gaan rennen. Samen met Johan en Renze nog wat melk turkies gedronken. En daarna, rond 22u, van iedereen afscheid genomen. Het was weer een prachtige avond.

• 15 Augustus 2019 - 08:20

Henny:

Wij hebben genoten van jullie reisverslagen en zoveel herkenbare dingen tegengekomen. Ontzettend leuk. Het zit er weer op voor jullie. Terug naar het natte Holland. Maar ook daar zitten er weer 2 op jullie te wachten. Ook altijd weer fijn om naar huis te gaan na zo'n heerlijke vakantie in dat prachtige Zuid Afrika. Lieve groeten van ons.✋