Umdloti - Reisverslag uit Umdloti, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Umdloti - Reisverslag uit Umdloti, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Umdloti

07 Augustus 2019 | Zuid-Afrika, Umdloti

Wekker om 6.05u gezet. We wilden de zonsopgang gaan bekijken op het strand. Helaas was het bewolkt, Lisette en Chiel zijn toen maar in bed blijven liggen. Om kwart voor zeven ben ik maar begonnen aan mijn 250e dag achter elkaar hardlopen. Eerst een stuk over het strand richting het centrum van Mtunzini en daarna via de stad terug naar onze Forest Lodge. Het was een leuk rondje van 10 km met veel klimmetjes. Om kwart voor 10 hadden we alles weer ingepakt en waren we klaar voor vertrek naar Umdloti. We hebben afscheid genomen van onze Lodge en onze huis gekko’s. Bij de receptie hebben we de afstandsbediening van de tv en de sleutel ingeleverd. En natuurlijk nog afscheid genomen van Mary, de altijd vrolijke receptioniste. Naar Umdloti was een uurtje rijden volgens Google Maps. We moesten nog wel ven tanken. Natuurlijk nergens meer een tankstation te vinden. Uiteindelijk sprong de meter op empty. We moesten gauw een pomp vinden. Op eens zagen we een bord, maar dat was van de snelweg af. Wij door de berm van de snelweg af. This is South Africa! In Stanger konden we gelukkig tanken bij de Shell. Toen we weer de snelweg opreden was er na 3km een benzinestation langs de snelweg. Aan het eind van de ochtend kwamen we aan bij de Wimpy in Ballito Lifestyle Centre voor ons verlate ontbijt. In het winkelcentrum rondom de Wimpy waren de winkels erg hip voor Zuid-Afrikaanse begrippen. Daarna zijn we nog naar de Ballito Junction Regional Mall geweest, een zeer groot winkelcentrum, waar we een paar uurtjes hebben gewinkeld. Om half drie zijn we doorgereden naar Umdloti, onderweg hebben we host Joanne gebeld. De info van het appartement hebben we via de mail ontvangen. We hebben een erg mooi appartement direct aan de boulevard. Ook heeft Chiel de drie zwembaden gevonden op het terein. Nadat we de auto hadden leeggemaakt zijn we nog even gaan zwemmen. Lekker fris water. Rondom het zwembad zaten een aantal aapjes en muishonden (mongoos). Voordat we gingen eten hebben we nog even wat gedronken op balkon, gekeken naar surfers en heerlijk warm gedoucht. We hebben gegeten bij Bush Tavern. Het was erg druk, gezellige bediening en erg lekker eten. De rest van de avond hebben we lekker liggen chillen.

• 08 Augustus 2019 - 07:09

Edmee:

Lieve schatten, iedere dag lezen wij jullie reisverslagen. Dat je even weet dat je ze niet voor niets schrijft.

Edmée

• 09 Augustus 2019 - 11:58

Linda:

Wij lezen ook elke dag mee!