De drie rondavels en Blyde River Canyon - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu De drie rondavels en Blyde River Canyon - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

De drie rondavels en Blyde River Canyon

01 Augustus 2019 | Zuid-Afrika, Graskop

Vanochtend om kwart over 6 naar buiten gegaan om het begin van de dag langs de Sabi rivier te bekijken. Een herrie vogel gespot. Daarna weee naar bed. Om 9 u zijn we in de auto gestapt om naar de drie rondavels te gaan. Toch wel ruim anderhalf uur rijden. Onderweg kwamen we nog langs een heel groot stuwmeer en werden we gewaarschuwd voor brandgevaar. Een paar honderd meter verderop waren ze de bermen aan het branden. Heel erg veel rook over de weg. Maar het was de moeite waard. Ondanks de bewolking hadden we een heel mooi zicht op de rondavels en de canyon. Hier nog even een broodje gegeten en daarna zijn we teruggereden richting Hazyview om te gaan kijken bij Bourke’s Luck Potholes. Bij de entree kregen we eerst een geschreven bon, waarmee we moesten doorrijden naar de kassa. We moesten maar betalen als we zouden vertrekken, want ze hadden een stroomstoring. Het was een mooie wandeling over uitgesleten rotsen die mooie kleuren hadden. Via een aantal bruggen kwam je bij wat kleinere watervalletjes. Helaas kwamen we bij het uitrijden niet meer langs de kassa en zijn we stiekem doorgereden. Aan het begin van de middag hebben we heerlijk gegeten bij Potluck Boskombuis aan een klein riviertje. Om daar te komen moesten we een rood onverhard pad af. Bij de rivier was een bruggetje dat was afgezet met rood lint. Het leek erop dat we het bruggetje niet over konden. Maar gelukkig konden we ons pad vervolgen, want ze waren de helft van de brug aan het repareren. Bij het restaurant was een behoorlijke koude wind, dat was wel wat minder prettig. Maar ja, het is hier tenslotte nog winter. Na het eten zijn we teruggereden naar Hazyview, waar we in een winkel een citruspers hebben gekocht. We raakten aan de praat met de verkoopster, die zei dat Lisette terug naar huis was gekomen. Verder heeft Lisette nog een bokke for life shirt gekocht. Daarna bij de Checkers nog wat kleine boodschapjes gehaald en bij de Total getankt. Thuis aangekomen heb ik mijn 5km gerend en waren Lisette en Chiel al naar het zwembad gegaan. Ik ben hier dan ook 7x langs gerend. Ik had Chiel beloofd dat ik hier het water nog zou ingaan, dus na het rennen mijn zwembroek aan en gaan. Het water was erg koud, dus we zijn er niet lang ingebleven. Vanavond hebben we bij een pizzeria gegeten en heb ik samen met Chiel nog getafeltennist. Nog wat gelezen en morgen weer vroeg op om naar de Kruger Wildtuin te gaan. Met een opgeladen accu van de camera, dat we niet weer met een lege accu komen te staan als we foto’s willen maken van de dieren. Dit was gisteren dus het geval :-(