De Kruger Wild Tuin deel 2 - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu De Kruger Wild Tuin deel 2 - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

De Kruger Wild Tuin deel 2

02 Augustus 2019 | Zuid-Afrika, Hazyview

4.55 uur, de wekker gaat. Hup eruit en inpakken. We wilden om 6 u bij Numbi Gate zijn. In het donker over de Afrikaanse wegen met potholes en soms niet aangegeven drempels in de weg valt niet mee. Maar om 6 u sharp waren we bij de Numbi Gate. Hier moesten we de entreebewijzen in het kantoor ophalen en betalen. Om kwart over 6 reden we de Wildtuin binnen. Het was inmiddels al een beetje licht geworden, zodat we eventuele dieren wat makkelijker konden zien. Het eerste stuk hebben we veel olifanten en zebra’s gespot. Onze eerste kleine stop was in Berg en Dal camp. Daarna zijn we doorgereden richting Skukuza. Onderweg weer veel olifanten, maar nu ook giraffes en er lagen twee leeuwen te slapen in de rivierbedding. Op een gegeven moment stond er een mega olifant langs de weg. We hielden afstand want hij werd kwaad. Ben maar achteruit gereden. Achter mij reed een bus die ik maar voor mij liet rijden. De olifant heeft wel 15 min voor ons uit gelopen en de auto’s vanaf de andere kant reden steeds achteruit. Geweldig om te zien, maar ook best wel een beetje spannend. Rond half 10 waren we bij Skukuza, hier ben ik meteen 5km gaan rennen en Lisette en Chiel zijn wat gaan eten en drinken in het restaurant aan de rivier. Skukuza is een groot camp met rondavels en een camping. Ook voor glamping. Na het hardlopen heb ik nog wat het ontbijt van Lisette gehad en koffie gedronken. Terug bij de auto hebben we nog wat broodjes gesmeerd en zijn we weer op pad gegaan richting Lower-Sabie camp, onderweg wederom leeuwen gespot, maar ook weer veel olifanten, zebra’s, bokkies, blauwe wilde beesten, buffels en heel veel vogels. Ook hoorden we dat er leeuwen met welpen waren gespot, vlakbij waar wij stonden te kijken naar giraffen en olifanten. We waren weer een klein stukje doorgereden toen we giraffen en bokkies de weg over zagen vluchten, de leeuwen hadden ze laten schrikken. Vlak voor Lower-Sabie bij een groot water zaten veel krokodillen, bokkies, apen, giraffen. En heel grappig, vlak voor de auto in het water een grote vogel die op een betonnen bult in het water stond en een vis ving. Ineens kwam die bult omhoog en bleek het een hippo te zijn. En verderop in het meer drie hippo’s, elkaar onder en boven water achtervolgend. Op de kant joeg een hippo een krokodil het water in. We hebben ons echt rot gelachen! Op Lower-Sabie camp hebben we wat broodjes gegeten en bij Mugg and Bean een cappuccino gehaald. Het was inmiddels al kwart over drie, we moesten nog wel even doorrijden om op tijd hey park uit te gaan, als je dat namelijk niet doet krijg je een boete. Bij Tshokwane zijn we nog een stukje doorgereden naar het noorden. Ook hier weer veel bokkies, olifanten, giraffen en apen.Uiteindelijk na een minuut of 10 gedraaid om via Skukuza naar Phabeni Gate te gaan. Er liep daar een hyena over de weg, vlak voor onze auto. Hij bleef in de berm zitten voor een aantal foto’s. Vlak na Skukuza moesten we kiezen, of het park uit via Paul Kruger Gate of Phabeni Gate. Voor de zekerheid maar via Kruger Gate, het was nog iets meer dan 30km naar Phabeni Gate en we hadden nog maar 30min. Een lange weg naar Hazyview. Het was inmiddels donker geworden en het was erg druk op de weg. Ze rijden hier met groot licht of zonder licht. En dan ook nog een hele slechte weg. Viel allemaal niet mee! Uiteindelijk rond half 7 bij de McDonalds. Hier hebben Lisette en Chiel gegeten. Bij ons park aangekomen hebben we bij de receptie de gewassen en gestreken was opgehaald en hebben we nog even contact gehad met Gerdie over onze ontmoeting morgen in Piet Retief. Morgen weg uit onze rondavel in Aan de Vliet. Lisette heeft voor mij pasta opgewarmd en ik heb lekker sinaasappels uitgeperst die we eergisteren langs de weg bij Hazyview hadden gekocht. We hebben lekker gedoucht en liggen nu lekker in bed. Morgen op tijd weer op!