De Kruger Wildtuin - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu De Kruger Wildtuin - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

De Kruger Wildtuin

31 Juli 2019 | Zuid-Afrika, Hazyview

5.15 uur, de wekker gaat. Gauw uit bed om naar de Kruger Wildtuin te gaan. Aankleden, spullen pakken en weg. We reden om tien voor zes richting Phabeni gate. Om kwart over zes hebben we daar ruim een half uur in de rij gestaan. We kregen al wachtend een formulier om in te vullen en de kofferbak werd gecheckt op wapens. We hadden geen pen bij ons, dus kregen we die van de cassiere. Effe betalen en we waren binnen. Het eerste dier dat we zagen was een giraffe. Onze reis ging richting Skukuza camp, waar we rond half 9 waren. Op weg hier naar toe hebben we verschillende soorten bokkies, olifanten, nijlpaarden, luipaard gezien. Op Skukuza camp hebben we aan de rivier koffie gedronken en wat ontbeten. Op de kaarten van het park hebben we gekeken welke dieren bezoekers waar hadden gezien. Onze reis ging nu verder richting Lower-Sabie camp. Onderweg over het onverharde pad zagen we een grote kudde olifanten grazen tussen de bomen. Aan het eind van het pad werden we erop gewezen dat er langs de hoofdweg leeuwen waren gezien in de rivierbedding. Wij er ook naar toe. Binnen de kortste keren ontstond er een enorme verkeerschaos. Iedereen wilde de leeuwen zien liggen. Op het moment dat we ze bijna konden zien kwam er achter ons een kudde olifanten de weg over richting de leeuwen. We zagen daarna de leeuwen wegrennen en de olifanten kwamen wederom de weg over, maar nu weer terug van waar ze vandaan kwamen. Hier was echt een enorme verkeersopstopping ontstaan. Er zat werkelijk geen beweging meer in. We zijn hierna weer een groot deel van de route over de onverharde weg gegaan. Hier weer veel bokkies, giraffen en olifanten langs de weg. Op Lower-Sabi camp heeft Chiel een ijsje gekocht en hebbe we wat broodjes gegeten die we hadden meegenomen in de koelbox. We twijfelden of we nog via Tshokwane picnic terug konden, want we hadden nog drie uur voordat het park zou sluiten. Gelukkig hebben we gekozen om via Tshokwane te rijden. Het was erg rustig op de weg. Halverwege zagen we neushoorns, 2 grote en een kleintje. Olifanten die zich hadden bekleed met modder en nog veel giraffes. Aangekomen bij Tshokwane misten we de aapjes, die zaten hier zes jaar geleden in overvloed en er was een echt restaurant gekomen. Vlak voordat we de auto wilden instappen zagen we een aantal hyena’s de weg oversteken. We zijn er nog met de auto heen gereden, maar helaas niets meer van ze te zien. Lisette had nog niet gezegd dat we geen zebra hadden gezien. Prompt staat er een aan de linkerkant van de weg. Verder nog heel veel mooie vogels gezien. We zijn het park uitgegaan via Paul Kruger gate, want via Phabeni zouden we qua tijd niet meer halen. Het park gaat immers in juli al om half 6 dicht. Vanuit Paul Kruger was het een lange weg naar Hazyview door wat Afrikaanse plaatsen. De zonsondergang die we onderweg zagen was heel mooi. Aangekomen in ons park was het bijna donker geworden. Heb mij snel omgekleed en ben meteen gestart met mijn dagelijkse 5km. Dat viel niet mee op die onverharde paden. Daarna zijn we gaan eten bij de Spur. Na het eten hebben Lisette en Chiel nog een potje gepoold.

• 31 Juli 2019 - 16:18

Chiel (zoon):

Leuk verslag!
    Jammer dat het zo kort is.
    Goede punten;
    Interpunctie
    Mooie opbouw
    Taalgebruik
    Groetjes, Chiel

• 01 Augustus 2019 - 06:03

Alinde:

Oh, nu ik dit zit te lezen krijg ik alleen maar meer zin in volgend jaar.....
    super leuk om jullie zo te volgen!
    Nog heel veel plezier en mooie momenten samen en blijf vooral jullie verhalen en foto's posten, dan geniet ik een beetje met jullie mee ;-)
    Liefs uit Deventer