Margate - Reisverslag uit Margate, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Margate - Reisverslag uit Margate, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Margate

Door: Erik

20 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Margate

Vanochtend om 8u wakker, want we konden maar tot 9u ontbijten. Het had vannacht gevroren, maar gelukkig hebben wij het onder onze dekbedden met elektrische dekens niet koud gehad. Het was wederom een hele mooie plaats om te logeren. En in het restaurant, omgeven door water, werd ons een heerlijk ontbijt voorgeschoteld. Na het ontbijt hebben de jongens zich nog vermaakt met de honden van de eigenaar. Wederom de bagage weer in de bus en op naar Margate. Met nog 150 km voor de boeg reden we weg bij The Old Orchard. We moesten weer terug naar de andere kant van Kokstad. Bij een van de vele stoplichten moesten we wachten. Een politie auto achter ons toeterde wat. En plots sprongen de agenten met getrokken pistolen uit hun auto en renden ze langs ons busje achter een bekende aan. Daarna hebben we bij het tankstation de auto nog even volgegooid en hebben we nog wat koffie gehaald. Lisette heeft nog een paar mooie wollen pantoffeltjes gekocht. De weg voerde ons weer door de bergen met vele verschillende landschappen. Ook hadden we weer veel last van wegwerkzaamheden. Vlak na Izingolweni zijn we van de hoofdroute afgegaan richting de kust. Dit was een mooie rustige route langs voornamelijk banaanplantages. Via Port Edward reden we richting Margate. Vlak voor Margate hebben we oom Joop gebeld, waar we precies moesten zijn. En in Margate stond hij langs de weg en was het nog maar een klein eindje naar het appartement. Bij het appartement hebben we de bus leeggehaald en hebben we gezellig met oom Joop en tante Geert wat gedronken. De koelkast was gevuld met de boodschapjes, super. Een mooi ruim appartement waar we met zijn vijven wel een paar dagen kunnen vertoeven, voorzien van alle gemakken en het strand op zo'n 100m. Daarna zijn we met de jongens naar het strand gelopen. Chiel werd door een enorme golf om geworpen, dus zijn kleren waren lekker nat. Bij het zeezwembad een stuk verder dan het strand hebben de jongens heerlijk gezwommen en genoten van de enorme golven die op de kust sloegen en over het zwembad raasden. Rond 5 u waren we weer terug bij het appartement. Straks komt tante Geert met de spagetti naar ons toe, wat een verwennerij! We hebben het maar goed.