Lake Eland - Reisverslag uit Oribi Gorge, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Lake Eland - Reisverslag uit Oribi Gorge, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Lake Eland

Door: Erik

22 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Oribi Gorge

Vanochtend hadden we om 9u hier afgesproken met Oom Joop en tante Geert. Ze zouden ons een dagje op sleeptouw nemen naar Oribi Gorge, een natuurreservaat vlak bij Margate. Eerst een aantal kilometers wegwerkzaamheden en daarna volledige rust in een hele mooie natuur met veel hoge rotsen en riviertjes. Na een aantal kilometers kregen we trek in koffie. We gingen wat drinken bij Leopard Rock coffee shop. Hier aten we taart en dronken we koffie op een balkon met een schitterend uitzicht over de rivier en de bergen in de omgeving. Na de koffie gingen we richting Eland Park, een game reserve. Hier lopen veel dieren los rond. Met de auto zijn we bij de suspensoir brug geweest. Een houten hangbrug aan staalkabels over een diepte van 650m. Aan de andere kant van de brug was nog een eagles nest. Een loopplank met aan de onderkant gaas waar je overheen kon lopen. Je hing dan echt enkele honderden meters boven de grond. Lisette was er samen met de jongens al op geweest. je mocht er maar met maximaal 2 tegelijk op. Ik ben achteruitlopend naar het eind gelopen en samen met Stan op de foto gegaan. Daarna zijn we teruggelopen naar de auto's. Daar vonden we nog een toilet met uitzicht over de kloof. Echt heel grappig! Weer terug in de auto zijn we nog langs twee andere uitzichtpunten gereden. Weer terug richting de uitgang van het park kwamen we langs de Zip line (kabelbaan). De jongens wilden dit doen, een 17 kabelbanen met een totale lengte van 4,5 km. Uiteindelijk zijn we met zijn vijven gegaan. We scheerden met snelheden variërend van 45 km tot 110 km per uur over het ravijn over ravijnen van 300m hoog. Het was echt super! Beneden aangekomen werden met een jeep weer naar het beginpunt gebracht. De tocht in de jeep was nog enger dan de tocht via de kabelbaan! Na 2,5 uur waren we weer terug bij het begin. Echt super dat Oom Joop en tante Geert zoveel geduld hadden! Want het was wederom een hele mooie ervaring en voor mij weer een mooie overwinning. Na wat omzwervingen door de zwarte buitenwijken van de Afrikaanse kust vonden we de weg weer terug naar Margate. Daar aangekomen hebben we pizza gehaald en lekker gegeten! Op tijd naar bed, want morgen vertrekken we rond 7 u richting Durban.

• 22 Augustus 2013 - 23:06

Tineke Van Unen:

,wat een avonturen beleven jullie en wat leuk dat joop en geert jullie dit alles laten zien.Heel vroeger ben je hier ook al geweest lisette toen was er alleen natuur, reis voorzichtig op weg naar durban goede reis kus mamma/oma

• 23 Augustus 2013 - 14:45

Linda:

Wij wensen jullie alvast een hele goede terugries.
    Veel sterkte met het 'afkicken' van die mooie tijd die jullie gehad hebben
    en het verwerken van alle ervaringen.
    En dan staan school en werk ook weer te wachten.

MAARRRR, EERST NOG EVEN EEN PAAR DAGEN GENIETEN VAN AL DAT MOOIS,
    DE VRIJHEID EN ELKAAR!!!

En we horen wel wanneer wij alle foto's mogen komen kijken en alle verhalen mogen horen ;-))

Groetjes,
    Rob en Linda