uShaka Marine World - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu uShaka Marine World - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

uShaka Marine World

Door: Erik

23 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Durban

Vanochtend wederom vroeg op. De laatste dag in Margate, voordat we morgen weer met de bus richting Johannesburg rijden. Om 7 uur zaten we zonder ontbijt in de auto met de rugzak en een tas vol zwembroeken en badlakens. Vanaf Margate reden we via de tolweg richting Durban. Na een uurtje rijden kregen we trek in ontbijt en zijn we gestopt in Scottburgh. Hier was een Wimpy aan het strand met een schitterend uitzicht over de oceaan. Na het ontbijt zijn we, voordat we verder gingen, nog even op het strand geweest voor een foto van de Wimpy en het zeezwembad. Rond 10 u waren we in Durban en hadden we uShaka Marine World snel gevonden. Het park lag pal aan zee. Bij de kassa hebben we een comboticket gekocht voor Marine World en Wet 'n Wild. Eerst maar naar Marine World gegaan om de dieren te zien. Om half elf zaten we bij de zeeleeuwen show. Daarna hebben we veel vissen, waaronder haaien en roggen, gezien in de verschillende aquaria. Ook was er een expositie van foto's van dieren. Echt hele mooie foto's, waarvan er ook een aantal van een Nederlandse fotograaf. Daarna wilde de jongens naar Wet 'n Wild, hier waren heel veel verschillende glijbanen. Het was redelijk fris door de harde wind vanuit zee, maar toch de zwembroeken aangedaan en de verschillende glijbanen uitgeprobeerd. Na een paar uur maar weer lekker aangekleed en zijn we nog naar de dolfijnenshow geweest. Dit was ook erg leuk! Na de show hebben we nog we een aanbieding van cappuccino en taart in het winkelcentrum van het park. Terug in de bus hebben we getankt en daarna nog een uurtje file gereden om Durban weer uit te komen. In Scottburgh hebben we gegeten bij de Spur. Vlak voor Margate reden we in een politiefuik! Ze wilden mijn rijbewijs zien en nadat we zeiden dat we op vakantie waren en uit Nederland kwamen mochten we meteen weer door. Om kwart voor negen waren we weer thuis. Morgenochtend vertrekken we rond 8u richting Johannesburg.

• 24 Augustus 2013 - 08:58

Margreet:

Goedemorgen,

Heb met veel plezier alle reisverslagen van jullie gelezen!
    Wat hebben jullie ongelofelijk veel indrukken opgedaan, activiteiten ondernomen! Wat een enorm stoere activiteiten hebben jullie gedaan.
    Geniet nog van de laatste paar dagen van deze onvergetelijke reis!

Liefs uit Barneveld

• 24 Augustus 2013 - 14:23

Henny En Tineke:

Hallo fam.

Wij hebben genoten van jullie reisverhalen. De onvergetelijke vakantie van 4 weken zit erop. Nu in het vliegtuig voor een lange reis terug. Daarna alle prachtige opnames bekijken en veel vertellen over de bijzondere en indrukwekkende dingen die jullie hebben ondernomen. Veel hebben jullie vastgelegd op video en foto. Wij zullen zeker dit allemaal komen bekijken en er ook veel van herkennen. Veel dingen zitten in je geheugen gebeiteld en dat zal wel zo blijven. Voor de jongens was het ook geweldig want wie kan nu zeggen dat hij op zo'n jonge leeftijd al zoveel heeft gezien in zo'n prachtig ver en groot land.
    Wij spreken elkaar snel en als jullie dit nog lezen wensen we jullie een goede vlucht en een veilige aankomst in ons kleine maar ook bijzonder mooi landje.

Veel liefs,

Henny en Tineke

• 24 Augustus 2013 - 17:59

Relinde:

4 weken al weer om! Volgens mij kunnen jullie terugkijken op een supermooie reis! Zoveel ongelooflijk mooie en spannende indrukken opgedaan! Ik ben reuze benieuwd naar de life verhalen. Voor nu alvast een hele goede terugreis gewenst en een knuffel voor allemaal vanuit het meer van Annecy. Ik zal de leuke verslagen van Erik missen...

Relinde