Op weg naar East London - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Op weg naar East London - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Op weg naar East London

Door: Erik

18 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Vanochtend een keer geen wekker, maar we wilden wel rond half 10 vertrekken vanuit Wilderness. Dat betekende dus koffers, tassen inpakken en het huis netjes achterlaten. Even nog lekker ontbijten en uiteindelijk reden we om iets voor 10 uur weg. Bij de wegopbreking van Wilderness hadden we geluk en konden we meteen doorrijden. De reis voerde ons langs Knysna, Bloukrans naar Port Elizabeth. Bij Colchester was het inmiddels half 3 en kregen we trek in wat eten. Hier even getankt en maar wat te eten gehaald bij het bakkertje van de Kwikspar, want het zag er naar uit dat we de komende uren niets meer zouden tegenkomen. Het zoeken naar een slaapplaats was begonnen. Maar het was alleen maar hele mooie natuur en zwarte dorpjes in de bergen. Maar nergens een slaapplaats te vinden. Ook niet in de volgende grote plaats Grahamstown. De weg naar King William's Town was een grote opgebroken snelweg, vol met potholes en versmallingen die ook al niets opleverde. Bovendien was het een grote verpouperde stad. Het was inmiddels bijna donker. Maar gauw door naar East London, een stad met een vliegveld. Daar moest toch wat te vinden zijn. Eenmaal van de weg af, de stad in, hebben we in het donker het bordje hotel gevolgd. Het zag er allemaal heel chique uit, met een cinema, casino en allerlei restaurants. Bij de slagboom mochten we door om te vragen of ze voor ons een slaapplaats hadden. De bus geparkeerd en met Niek en Stan naar binnen. Ze hadden twee kamers voor ons met ontbijt. Echt super luxe, drankje tijdens het inchecken en gratis wifi voor de jongens! Gelukkig was hier ook een Spur (Las Vegas), waar we wederom lekker hebben gegeten. Vanaf de Spur zijn we binnendoor naar het hotel terug gelopen. Een filmpje kijken met drinken kost hier R45 (iets meer dan €3). Helaas moeten we morgen weer verder, anders hadden we ons hier nog wel kunnen vermaken. De jongens zijn nu met Lisette nog even naar de fitness. We zullen lekker slapen in ons bedje van het Southern Sun Hemingways hotel!