White shark africa - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu White shark africa - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

White shark africa

Door: Erik

17 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Vandaag stond het White shark diving op het programma, dus om half 8 de wekker. Vannacht tijdje wakker gelegen van de storm en de regen. Geen goede voortekenen voor vandaag. Om tien voor negen vertrokken we richting Mosselbay. Onderweg begon het lampje van de benzine te branden, dus we moesten nog even tanken bij het eerste de beste benzinestation. Om kwart over tien waren we met behulp van de TomTom op onze bestemming aangekomen. Met warme kleren en een groot badlaken gingen we het kantoortje binnen van White shark africa! Daar werden we ontvangen met lekkere hapjes en een zonnig weertje. Een heel verschil met het onrustige weer van vannacht. Na een korte briefing met een groep van 18 mensen richting de haven, waar het niet zo grote bootje lag. Al snel gingen we haven uit, richting seal island vlak voor de kust. Hier werd het anker uitgegooid en zagen we een eiland vol met zeehonden, die ook nog even nieuwsgierig bij de boot kwamen kijken. We kregen eerst nog even uitleg over de kooi, alvorens de eerste groep van 6 mensen hun wetsuit konden aantrekken. Een boei met een tonijn hoofd lokte binnen 10 minuten de eerste haaien. Niek en Stan zaten bij de eerste groep. Ze hebben de haaien van heel dichtbij gezien en af en toe kwamen ze tegen de kooi aan. Ze kwamen erg enthousiast uit de kooi! De tweede groep van 6 konden zich gaan klaarmaken voor hun beurt in de kooi. Ondertussen geprobeerd wat foto's te maken en wat te filmen, maar dit viel niet mee want de haaien komen en gaan heel snel. Gelukkig werd er door de crew gefilmd en konden we de dvd na afloop kopen. In de derde groep zat ik met Lisette en Chiel. Ze hadden voor hem toch een kinder wetsuit gevonden. Het was allemaal erg spannend. De haaien hebben een aantal keer tegen de kooi gebeukt en uiteindelijk trokken ze de tonijn kop van de boei. Kortom een hoop enge tanden en gebeuk tegen de kooi. Een hele spannende ervaring en erg stoer van Chiel dat hij er ook in is geweest. Weer terug in de haven, kregen we in het kantoortje een lunch en konden we de film bekijken en kopen. Moe maar voldaan weer terug naar het huis in Wilderness, waar we nog even lekker van de zon op het strand hebben genoten. En dat op 5 min lopen! De tijd in Wilderness afgesloten in Flava café, waar we voor de derde keer heerlijk hebben gegeten. Dinsdag komen we aan in Margate, zo'n 1200 km. Morgen proberen we in de buurt van Grahamstown een slaapplaats te vinden.

• 17 Augustus 2013 - 23:03

Rob En Linda:

Jullie zijn wel heel stoer bezig! Wat een ervaringen. En nog een hele week te gaan.
    Hele goede reis verder.

Groetjes, Rob en Linda

• 18 Augustus 2013 - 09:32

Joke Klut:

sjoe, heel spannend, hoor! Go, Chiel, Go!! goeie reis, ry veilig!

• 18 Augustus 2013 - 10:11

Henk-Jan:

Stoer! Ben trots op jullie en vooral op Chiel ;-) held tussen de haaien!

• 18 Augustus 2013 - 17:28

Henny En Tineke:

Wat ondernemen jullie toch veel. Tussen de haaien en Chiel dacht bij zich zelf mijn moeder is dicht in de buurt dus wat kan mij overkomen. Zo zie je deze killers ook eens van heel dichtbij. Krokodillen in het Krugerpark en aan de andere kant van dat grote land de haaien bij Mosselbaai. Wij zagen daar een aangespoelde walvis waar ook heel wat materiaal en mensen mee bezig waren. Jullie gaan straks terug met heel wat vastgelegde videobeelden die je allemaal nog eens rustig kan terugkijken en die wij zeker ook met grote belangstelling willen bekijken. Geniet van jullie laatste week want die is al weer aangebroken. Doe voorzichtig en wij blijven jullie volgen in de prachtige verhalen op de site.

Lieve groeten van Henny en Tineke.