Face adrenalin - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Face adrenalin - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Face adrenalin

Door: Erik

16 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Vanochtend wederom vroeg op, de wekker ging om half 7. Vandaag stond het bungy jumpen op het programma. Niek ging zeker springen en Stan zou het vandaag horen. Gauw ontbijten en om tien voor acht zaten we in de bus op weg naar Bloukrans. Onderweg bij Plettenberg Bay nog wat koffie gehaald bij een benzinestation. Vlak voor de afslag moesten we nog tol betalen en om tien voor 10 waren bij de bungy bridge. Nog even gauw naar het toilet, waarschijnlijk vanwege de spanning. Niek moest zijn formulier invullen en Stan mocht ook springen, dus ook voor hem het formulier invullen. Lisette ging mee de brug op, dus ook zij moest een formulier invullen. Daarna moesten de jongens nog op de weegschaal en werd alle belangrijke info op hun hand geschreven. We konden naar de harnas area, waar ze een tuig omkregen. Hieraan werden ze na de sprong opgehesen. Nog een half uurtje rondkijken en om kwart voor elf ging Lisette met haar twee mannen naar de brug. Ik bleef met Chiel in het restaurant om op de tv de sprongen te bekijken. Niek sprong als eerste en Stan was de laatste van een groep van 15 mensen. Het was heel goed te zien op de tv! En heel spectaculair. Rond 12u waren ze weer terug bij het restaurant. Chiel heeft de jongens getrakteerd op een ijsje. In de winkel heeft Stan een t-shirt uitgezocht en hebben we voor allebei een dvd met film en foto's gekocht. Ook kregen ze allebei een certificaat. Nog wat in de zon gedronken, wat foto's gemaakt en op het parkeerterrein hebben we nog een broodje gegeten. Op de weg terug naar huis zijn we in Plettenberg naar Birds of Eden (is 's-werelds grootste vogelhok, 375372 m, waar de vogels vrij kunnen rond kunnen vliegen). Hier hebben we heel veel verschillende soorten vogels gezien en op de foto gezet, was echt super leuk! In het restaurant aan de vijver nog wat gegeten en gedronken en op naar Monkeyland (reservaat waar 10 verschillende soorten apen veilig kunnen leven en waar apen kunnen rehabiliteren). Hier kregen we samen met een Frans stel een rondleiding van een uur met een gids door het reservaat. Ook dit was erg leuk en leerzaam! Om 5 u weer in de bus op weg naar het huis in Wilderness, waar we in Sedgefield bij de plaatselijke pizzeria heerlijk hebben gegeten. Thuis de dvd's van de sprongen nog eens bekeken, want ze hadden hun eigen sprong nog niet gezien! Morgen weer op tijd op, want we gaan morgen op White shark Ocean Extreme!

• 16 Augustus 2013 - 21:59

Mieke:

Wij zijn zeer enieuwd naar de film van de sprongen van Niek en Stan en zijn heel blij dat het goed is gegaan. Leuk dat jij ook mocht jumpen Stan.
    Op naar morgen, naar weer een spannende dag. Liefs van ons en kusssss

• 16 Augustus 2013 - 23:34

Josien:

Wat ijselijk stoer van jullie om te jumpen van die brug. Mooie dingen heb je vandaag weer gedaan. Nog veel plezier.
    Josien

• 16 Augustus 2013 - 23:54

Appie:

Respect mannen! Erg stoer.
    Vergeet niet om morgen een paar goede close-up opnames te maken van die witte visjes...
    Have fun!
    Appie

• 17 Augustus 2013 - 09:11

Henk-Jan:

Wow wat stoer! RESPECT! Lijkt mij een unieke ervaring maar een om vooral van afstandje bekijken. Leuk jullie zo te kunnen volgen.
    Terug van onze eigen vakantie aljullie verslagen door gelezen. Mooie vakantie en fantastische belevenis. Geniet nog even lekker met elkaar daar. Groet, Kristel, Henk-Jan en kids