Vertrek Amsterdam, Parijs en aankomst Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Vertrek Amsterdam, Parijs en aankomst Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Vertrek Amsterdam, Parijs en aankomst Johannesburg

Door: Erik

30 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

Gisteren, toch op het laatste moment voor vertrek naar Schiphol, nog wat twijfels of we nu wel alles hadden ingepakt en waar. Dan eindelijk om kwart over 5 vertrokken met twee auto's naar Schiphol. Om kwart over zes, de hele weg geblokkeerd met uitstappen bij de vertrekterminal. Maar goed, er waren meer mensen die achter ons meteen mensen lieten uitstappen.
We hadden onze boardingpassen op de mobiel staan, dus niets kon meer misgaan. Na een tijdje in de rij te hebben gestaan, werden we door een mevrouw van KLM naar een rustige balie gestuurd, waardoor we niet meer in de lange rij hoefden te blijven staan. Bij het vijfde bagagestuk te zijn aangekomen, zei de mevrouw dat we moesten bijbetalen. Dat was natuurlijk niet zo, maar ze had Chiel niet zien staan achter Niek. Paspoortcontrole ging ook snel, nadat we alles hadden uitgedaan! Daarna hebben we nog even een nieuw luchtje gekocht en hebben Lisette en Niek ruim een half uur in de rij gestaan voor een paar hamburgers bij de BurgerKing. Daarna zijn we op ons gemak naar de gate gelopen, want het vliegtuig stond inmiddels al aan de slurf. Een Airbus A321. Om 20 uur konden we het vliegtuig in. We hadden met zijn vijven een raampje, maar we zaten wel met zijn vijven naast elkaar. Om half negen vertrokken we en om kwart voor tien waren op vliegveld Charles de Gaulle in Parijs. Op Charles de Gaulle wat rondgelopen op zoek naar onze Airbus A380 die ons naar Johannesburg zou brengen. We liepen samen met een nederlandse vrouw met twee kleine kinderen die op weg was naar haar man in Mozambique. Om kwart over elf ben ik nog even naar de balie gegaan om te vragen hoe het zat met onze boardingpassen. Deze heeft de alleraardigste mevrouw van Air France maar even voor mij uitgeprint. Weer een probleempje opgelost. Uiteindelijk pas een uur later, rond kwart over twaalf vanochtend vertrokken richting Johannesburg. De vertraging was ivm een technische controle die nog moest worden uitgevoerd.
Dan uiteindelijk met ongeveer 550 mensen in het vliegtuig. Lisette, Chiel en Stan een rij voor ons. Niek en ik erachter op rij 36, vlak achter de vleugel. Beetje weinig beenruimte. Vooral Niek had hier wat problemen mee. Om half twee kregen we een heerlijke warme maaltijd voorgeschoteld. Om half 4 nog een magnum voor Lisette, Chiel en Stan. Niek en ik sliepen en hebben dit gemist.
Beetje film kijken, slapen en om kwart voor 9 het ontbijt. Heerlijk! Om half 6 zijn we evenaar over gevlogen. Om half 11 zijn we geland op het vliegveld in Johannesburg. We konden op ons scherm de landing vanaf de staart mooi volgen. We moesten het vliegtuig via het bovendek verlaten ivm een storing aan de slurf. Uiteindelijk door de paspoortcontrole. Nog even naar het toilet voordat we de koffers konden oppikken. De schoonmaker nog even een Euro gegeven, want hij hield zijn hand zo mooi op!
Op weg naar de uitgang, waar Tineke, Joop en Geert en Joke en Piet ons stonden op te wachten. Gauw naar Avis voor de huurauto. We kregen een spiksplinternieuwe Volkswagenbus voor 8 personen. Piet heeft ons vanuit de parkeergarage naar hun huis vervoerd. Toch allemaal heel anders dan in Nederland. De jongens hebben zich prima vermaakt met de honden en het zwembad, waar ze lekker in zijn gesprongen. Wel koud, maar 8 graden, want het is ten slotte toch winter! In de middag nog even naar de supermarket en nu mocht ik rijden. Links rijden, schakelen en op het drukke verkeer letten. Het viel niet mee. Morgen nog maar eens oefenen. Vanavond heerlijk pasta gegeten, met ijs toe. Dan nu maar lekker slapen, want het was al met al een vermoeiende reis.

• 30 Juli 2013 - 21:30

Josien Borsje:

Hey allemaal, Gelukkig zijn jullie veilig en wel in het verre Jo-burg aangekomen. Wat een avontuur voor de jongens zo'n verre vliegreis. En hoe is het met mijn dappere vriendin tineke? Je hebt al een hele emotionele week achter de rug denk ik. Alles goed met Joke, Piet, Geert en Joop? Hier was het vandaag regenachtig en koud 20gr. Morgen weer mooi weer. Dick heeft de heg geknipt en morgennacht halen we wim-jan van schiphol, na 17 dagen Gran-Canaria. Verder geen spektakel in Genderen. Tien veel liefs voor jou, de jouwen en de families in j-burg

Dick en Josien

• 30 Juli 2013 - 21:57

Alexandra Bracke:

hallo vakantiegangers! Wat een avontuur!!!!! Het klinkt allemaal supergaaf, zoooo gaaf voor jullie allemaal. Hoe is het met onze lieve mama? die heeft vast al een hele bijzondere week achter de rug, en wat zal mama blij zijn dat jullie er zijn. Wij denken veel aan jullie en volgen jullie op de voet, hoor. Veel plezier samen en rij voorzichtig alsjeblieft hahaha......3 dikke zoenen vanuit het Brabantse land, houdoe allemaal, Alexandra, Wim, Elaine en Sander PS Elaine heeft het super naar haar zin op zeilkamp in Friesland en Sander is een nachtje logeren bij zijn vriend Jorn. Ik ben lekker gaan paardrijden en arme Wim weer druk aan t werk, hahaha....

• 31 Juli 2013 - 10:56

Relinde Prakken:

hoi Nedereindjes,

Wat ontzettend leuk om al een verslag te kunnen lezen. Ik heb de avond van vertrek echt met jullie 'meegereist'. ohoo nu zijn ze op Schiphol, en nu toch wel in Parijs...
    Het leeft ook meer omdat ik er zelf natuurlijk ook geweest ben.

Hoe was het wederzien met je mams Lisette? Dat zal met gemengde gevoelens zijn!

Erik, ik hoop dat je het rijden in de drukte gauw onder de knie krijgt. Gelukkig een gloednieuw busje ter beschikking! Geniet van alle nieuwe en vreemde indrukken! Leuk dat wij een beetje mogen 'meereizen'.

Matthijs geniet hier erg van het KNVB voetbalkamp, heel goed georganiseerd.

Lieve groetjes aan je moeder!

xxx Relinde

• 31 Juli 2013 - 11:23

Henny En Tineke:

Lieve fam.

Vandaag beginnen jullie na alle indrukken, lange vliegreis en het opstarten aan de spannende vakantie waar jullie lang naar hebben uitgekeken. Met de VW. bus komen jullie overal vraag maar aan Piet en Joke want die hebben heel lang met de bus van één van hun kinderen gereden en in onze vakantie stond die bus op een keer een kruising verder bij hun huis. Hij rijdt vanzelf. Wij hebben daar ook diverse malen ingereden, de eerste keer dat we daar waren. En Erik, links rijden went snel, let alleen op de buitenspiegel want teveel naar de zijkant en dan ben je deze zo kwijt. Geniet verder van alles, doe ze allemaal de lieve groeten van ons en we blijven jullie volgen op deze site. Jullie ook allemaal veel liefs en doe voorzichtig.

Henny en Tineke