Dagje Suikerbosrand - Reisverslag uit Suikerbostuin, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Dagje Suikerbosrand - Reisverslag uit Suikerbostuin, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Dagje Suikerbosrand

Door: Erik

31 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Suikerbostuin

Vanmorgen werden we rond half 9 wakker. Ruim 10 uur heerlijk geslapen. De honden waren vandaag ook veel later wakker dan normal, waren gisteren lekker moe gemaakt door de jongens! Daarna lekker genoten van de zon naast het zwembad met een kopje Rooibosthee. Na een lekker ontbijt hebben wij ons gedoucht en aangekleed. Daarna hebben we de auto ingeladen met een braai, verse, door oom Piet gemaakte worst, frisdrank, koek, verrekijkers en het fototoestel. Nog even langs het winkelcentrum voor broodjes, geld pinnen en informeren voor een simkaart met internet voor de mobiel, die we morgen ophalen in de winkel. Nadat we alles hadden geregeld gingen we richting natuureservaat Suikerbosrand, op zo'n half uur buiten Johannesburg.
Aangekomen bij de ingang van het park hebben we de entreegelden betaald en konden we doorijden. Bij het informatiecentrum hebben we de opgezette dieren bewonderd die daar in dat gebied leven. Steeds weer andere dieren die in willekeurige volgorde in de spotlight stonden. Nadat dat gezien te hebben hebben we buiten bij de speeltuin koffie en thee en cola gedronken. Hier zag Lisette de eerste apen, die we daarna nog even op de film en foto hebben vastgelegd.
Na de koffiepauze hebben we de route door het gebied gereden, we zijn veel gestopt voor het maken van foto's van de dieren die we zagen en de jongens zaten met de verrekijkers achter in de auto. We hebben blesbokken, springbokken, zwarte wildebeesten (gnoes), zebra's, bavianen en elanden gezien. We hebben veel foto's en filmpjes gemaakt van de dieren.
Na veel stoppen en loeren kwamen we aan bij Holhoek picnic site. Hier hebben de auto leeggeruimd en heeft oom Piet zijn zelfgemaakte worsten op de braai gelegd, tesamen met de gebakken uien van tante Joke. Hier hebben we heerlijk genoten van de broodjes worst en het drinken. Samen met oom Piet nog een biertje gedeeld om de dorst te lessen. De jongens hebben zich hier ook prima vermaakt met klimmen in de bomen, het rommelen in de auto. Na de break nog een stuk door het park gereden, waarna we bij de uitgang weer richting Alberton zijn gereden. Het was een alternatieve route door het binnenland van Afrika. We moesten stoppen voor filmopnames op de weg, een aantal kilometres weg gereden over een rode gravelweg (de mooie witte bus is nu rood). Daarna nog een stuk langs de snelweg, want daar stond het verkeer vast. De jongens hebben weer met de honden en de bal gespeeld. Bal is helaas niet meer drijvend, dus die kon de prullenbak in. Morgen maar even kijken of we ergens een nieuwe kunnen bemachtigen. Vanavond weer lekker gegeten, verse biefstuk, bloemkool, boontjes, appelmoes en gestoofde peertjes. En natuurlijk een roseetje erbij! Dus vandaag veel rijervaring opgedaan aan de linkerkant en de auto goed leren kennen. De jongens hebben in de avond nog een toernooitje getafeltennist met tante Joke en helaas verloren. En nu maar weer richting bed, morgen weer een drukke dag.

• 01 Augustus 2013 - 10:39

Linda:

Hoi allemaal,

Pas 2 dagen onderweg en nu al zoveel gezien!
    Wij zijn al nieuwsgierig naar de foto's, dat zal me een sessie worden!
    Zo te lezen wordt er goed voor jullie gezorgd.
    En Erik moet straks vast weer wennen aan het rechts rijden.

Heel veel plezier verder.

Groetjes,
    Rob en Linda

• 01 Augustus 2013 - 16:19

Mieke:

Lieve allemaal,
    Heel blij zijn we dat de reis goed en rustig is verlopen en dat jullie heerlijk hebben kunnen uitrusten en uitslapen. Dat was echt wel nodig na de inspanningen om alles goed voor elkaar te krijgen en op weg te gaan naar Zuid Afrika. Het geeft ons een fijn gevoel dat jullie zo allerhartelijkst en gastvrij zijn ontvangen. Wat een lieve mensen. Deze vakantie lijkt één groot avontuur te worden.
    Lieve groeten en kussssss