Mahai Campsite - Reisverslag uit Bonjaneni, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Mahai Campsite - Reisverslag uit Bonjaneni, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Mahai Campsite

10 Augustus 2019 | Zuid-Afrika, Bonjaneni

Om 6.15u uit bed om de zonsopkomst te bekijken vanaf het balkon van ons appartement. Er hing een klein wolkendekje boven de Indische oceaan, waar de zon iets later dan normaal boven vandaan kwam. Het was prachtig om te zien. Daarna ben ik meteen gaan hardlopen. Was om iets over 7u weer terug en heb twee cappuccino to go gehaald voor Lisette en mij om haar verjaardag te vieren in het zonnetje op het balkon. We hebben de spullen verder ingepakt en om kwart voor 9 reden we richting Mahai Campsite. Een mooie lange route over voornamelijk tolweg. Een kleine pauze gehouden bij een benzinestation langs de weg. Er stond een bord met daarop geschreven dat je overdag niet bang hoefde te zijn voor overvallen. Een stuk verderop vlak bij Estcourd hebben we lekker koffie gedronken en heeft Lisette een lekker stuk walnoottaart gegeten. Chiel had een cheesburgermenu bij de Steer. Daarna gauw weer door naar de camping. Ongeveer 100km over gewone wegen door twee plaatsen. Iets voor een uur waren we bij de hoofdingang van het park. We hadden op de weg de afslag gemist en hebben ongeveer 15km extra gereden. Ze stonden ons al op te wachten bij het visitors centrum. Daarna door naar de camping waar de caravans en tenten en ook onze tent voor de nacht stond opgesteld. Een mooie Coleman tent met vouwbedden, elektrische deken en veel extra dekens. Lisette kreeg een kado voor haar verjaardag en daarna hebben we onze spullen in de tent gelegd en toen zijn we met zijn allen een route door de bergen gaan wandelen. Uiteindelijk bijna 3u gewandeld en bijna 8 km afgelegd. Onderweg bij een kleine waterval verloor ik een beetje mijn evenwicht en had ik hele natte voeten. Het was een hele mooie route door verschillende soorten omgevingen. En natuurlijk hele mooie uitzichten. In totaal hebben we 342m geklommen. Terug op de camping hadden Linda en Annet een tafel voor verschillende kazen klaarstaan. Genoten van de kaas, toast, koffie en taart. We hadden een chocoladetaart meegenomen. Wijntje, biertje, aan alles was gedacht. We hadden wel last van een hele harde wind. Dit maakte het wel te fris om in korte broek en t-shirt te blijven zitten. Dus toen het eenmaal donker was hebben we in het Afrikaans voor de verjaardag van Lisette gezongen en nadat iedereen warm aangekleed was hebben Renze en Johan de braai aangemaakt en hebben we met zijn allen heerlijk gegeten en natuurlijk gedronken. Het was supergezellig. Om 22u lag iedereen op bed. Niemand heeft lekker geslapen, want de wind, eigenlijk meer een storm heeft iedereen uit zijn slaap gehouden.

• 12 Augustus 2019 - 05:59

Hienekampjes:

Hiep hiep hoera.....van harte gefeliciteerd lieve Lisette.
    Dikke verjaardagsknuffel van ons.