Dagje Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Dagje Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Dagje Oudtshoorn

Door: Erik

14 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Vannacht was het koud, zo'n 6 graden. Vanochtend na het ontbijt zijn met broodjes voor de lunch vertrokken richting Oudtshoorn voor een bezoek aan de struisvogel ranch en de wildlife ranche. Vlak voordat we vertrokken werd er op de buitendeur geklopt. Deur opgemaakt, stond er een zwerver voor de deur, die geld kwam halen voor een taxi! Tineke heeft hem wat geld gegeven en gezegd dat hij er geen doppie (borrel) van mocht kopen! Bij George nog even getankt en koffie gehaald bij de Wimpy voor onderweg. Een hele mooie rit over de Quentiqua pass naar Oudtshoorn. Vlak voordat we Oudtshoorn inreden zagen we een grappig bord (zie foto). We reden het stadje door en ongeveer 14 km buiten Oudtshoorn kwamen we bij de struisvogel ranch. Nadat we hadden betaald voor de entree konden we meteen mee met de rondleiding. Het was een Nederlands onderonsje. Er werd veel verteld over de struisvogels en de emoes. Aan het eind van de tour hebben Niek en Stan nog op de struisvogels gereden. Stan heeft ook nog op de eieren gestaan. Daarna zijn we naar wildlife ranche gereden. Op de parkeerplaats hebben we onze broodjes gegeten en daarna zijn we het park ingegaan. Hier kregen we in het Afrikaans een rondleiding langs krokodillen, nijlpaardjes, lynxen, jachtluipaarden, luipaarden, leeuwen, tijgers en veel andere dieren. Op het eind van de tour kon je nog met een aantal wilde dieren op de foto. Het was druk, dus dat hebben we niet gedaan. In het restaurant hebben we nog even wat gedronken en gegeten. We zijn daarna nog bij veel verschillende slangen gelopen en tot slot konden we nog bij de vogels kijken. Hier konden de jongens de vogels laten drinken uit kleine bekertjes. Stan had de eerste vogel op zijn hand zitten. Bij de uitgang kwamen we bij het winkeltje met souvenirs. Onderweg terug werden we ingehaald door een aantal ziekenwagens en politiewagens. In de bergen hadden twee auto's elkaar geraakt. Op de Quteniqua pass zijn we nog twee keer gestopt bij een uitkijkpunt. Hier hadden we een heel mooi uitzicht over George en de zee. Rond 18u waren we weer terug in Wilderness. We zijn meteen naar het Flava gereden om wat te gaan eten. Ondanks de twee keer stroomuitval hebben we hier weer heerlijk gegeten. We hadden vandaag wel weer wat zon, maar nu is het toch weer redelijk fris. Morgenochtend brengen we Tineke naar het vliegveld van George.

• 14 Augustus 2013 - 21:43

Alinde:

Hihi, echt een grappig bord! Zeker wel even gestopt? ;-)
    Gaat mams al terug naar Nederland of naar familie in Z.A?
    Veel plezier nog!!!
    Liefs, Alinde

• 14 Augustus 2013 - 22:56

JOKE:

Hallo jongens, leuke foto's, hoor en weer een prima beschrijving, je doet het erg leuk, Erik! Tineke, goede vlucht morgen, groetjes aan `joop en Geert, en nog een gezellige dag bij hun.
    Ek mis jou, vriendin....