Dagje ramptoerisme bij Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Dagje ramptoerisme bij Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Dagje ramptoerisme bij Wilderness

Door: Erik

13 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Wilderness

Vandaag alweer 20 jaar getrouwd met Lisette! Vanochtend even met Tineke de wijk uitgelopen naar het benzinestation om waspoeder en een krant te kopen. Er ligt een vrachtschip voor de kust vast, gevuld met olie. In de krant stond dat het nog niet gelukt was om het schip vlot te trekken. Het schip ligt tussen Sedgefield en Knysna, bij Buffel Bay. Wij zitten hier dichtbij, dus als echte toeristen effe gaan kijken of we het schip ergens konden zien. Eerst naar de kust van Sedgefield, hier was niets te zien. Daarna door naar Buffels Bay, waar we heen en weer hebben gereden en uiteindelijk het schip achter de duinen zagen liggen. Ze waren op de kust druk met voorzorgsmaatregelen voor het geval de olie uit het schip stroomt. Daarna in de regen naar Vic Bay, waar we toen het weer droog was schelpen hebben gezocht tussen de rotsen. Buien trokken weer over, hebben daarom maar even geluncht in het restaurantje daar ter plaatse. Onderweg naar Wilderness had Lisette een groot winkelcentrum gezien. Daar maar heen in de regen. Hier hebben we de hele middag doorgebracht. Bij de MTN shop mijn internet op de mobiel gecheckt. Bleek er niets op te staan aan MOB's! Dit verklaart dat ik geen internetverbinding had. Maar 1Gb op de sim laten zetten, had ik eindelijk internet op mijn mobiel voor mijn dagelijkse verhalen! Vanavond thuis gegeten, lekker groente en aardappelpuree met boerewors! En als toetje hadden we een heerlijke taart.

• 13 Augustus 2013 - 23:17

Piet En Joke:

Hallo jongens jammer van de regen, he en nog van harte met jullie huwelijksherdenking! De eerste dag na jullie vertrek wilde ik een sms sturen: stuur een kind terug, de honden maken ons crazy! wij hadden een goede vlucht naar Engeland en genieten bij Edith en Alex, `Johan is de hele week in Amerika. Blij dat je weer internet heeft, Erik. De groeten aan jullie allemaal en een dikke kus voor Tineke.