Cape Town Tour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Cape Town Tour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Cape Town Tour

Door: Erik

11 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vannacht wat onweer, regen en storm. Vanochtend veel bewolking. Na het ontbijt een stukje langs het strand gelopen tussen de pinguïns door op zoek naar mooie schelpen. Terug bij het huis zijn we met zijn allen in de bus gestapt voor onze Cape Town tour. Eerst van Simon's Town naar Fish Hoek. Daar vandaan naar de andere kant van het schiereiland van de kaap, naar Noordhoek. Schitterende uitzichten over de brede witte stranden. Via Noordhoek langs de rand van de rotsen hoog boven de oceaan. Vanaf Chapman's point hadden we een heel mooi uitzicht over Hout Bay, waar we later nog wat hebben gedronken in de haven. Bij Klara hebben we kralendiertjes gekocht. Ze droeg een Unox muts, die van de vrouw van Foppe de Haan had gehad. In de haven zwommen zeeleeuwen. Langs de kust verder richting Signal Hill, een uitkijkpunt 350m boven Cape Town. Hier vandaan een heel mooi zicht op de gedekte Table Mountain. Hier kunnen we helaas niet op, omdat de liften in onderhoud zijn. Ook hadden we hier een heel mooi uitzicht op Cape Town Stadium. Daarna weer terug via Hout Bay, Constantia (wijnstreek), Muizenberg en langs de kust weer naar ons huis in Simon's Town. Gerdi heeft hier de braai aangemaakt en ik ben nog even met de jongens naar de pinguïns gewandeld. Daarna heerlijk gegeten. Rond 18u is Gerdi weer naar haar huis in Stellenbosch vertrokken. Het wasemen geslaagd weekend.