Simon's Town - Reisverslag uit Simon's Town, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Simon's Town - Reisverslag uit Simon's Town, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Simon's Town

Door: Erik

10 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Simon's Town

Vanochtend om half 6 gewekt door de mobiel. De verjaardag van Lisette en haar zus Alexandra. Koffers nog even sluiten en wegen, jongens wekken en effe gauw nog wat eten. Afscheid genomen van Joke en Piet en de honden. Om half 7 zaten we in de auto richting vliegveld. Auto aftanken op het vliegveld en inleveren. Stelde niet veel voor, sleutel inleveren en op naar het inchecken. Daarna op naar de Wimpy voor een ontbijtje. Lisette kreeg voor haar verjaardag een mooi ijsje. Helaas konden ze niet voor haar zingen, want er was te weinig personeel. Om half 9 konden we het Kulula vliegtuig in. Om vijf over 9 reden we de startbaan op en vlogen we richting Kaapstad. Het was een goede, rustige vlucht met helder weer met een prachtig zicht op Kaapstad met een goede landing. We werden opgewacht door Gerdi, met ballonnen voor de verjaardag van Lisette. Daarna de bus ophalen, een Toyota Quantum en rond half 1 reden we richting Simon's Town. Helaas had ik geen adresgegevens uit geprint van het Boulder Beach House. Bij Boulders Beach gevraagd waar het was. De behulpzame vrouw heeft op internet het nummer gezocht en gebeld. We zaten in de buurt en de eigenaar kwam al snel met de sleutel. Gerdi en Tineke en samen en die volgden na onze aanwijzingen snel. We hadden de bovenverdieping, trap op en onze ogen vielen uit onze kassen, zo schitterend het huis en het uitzicht op zee, de standjes en natuurlijk de pinguïns. Schitterende keuken, 2 badkamers, tv en een heel mooi terras waar we heerlijk in de zon wat hebben gedronken en taartjes hebben gegeten, die Gerdi had meegenomen. Daarna nog even wat boodschapjes gedaan met Lisette en Stan voor het ontbijt en de braai van morgen. Gerdi heeft met Niek en Chiel gewandeld naar het strand en de pinguïns. Heerlijk Roseetje gedronken in de ondergaande zon! Voor het eten zijn we naar beneden, naar de zee gelopen, waar ik in de middag de weg gevraagd heb, Boulder Beach Lodge. Hier hebben we heerlijk gegeten. Tineke heeft getrakteerd voor de verjaardag van Lisette. Daarna nog even bij de pinguïns op het strand gekeken. Het was een superlang met schitterend weer en een fantastisch huis! En Gerdi is gezellig bij ons blijven slapen.