Braai bij Renze en Annette - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Braai bij Renze en Annette - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Braai bij Renze en Annette

Door: Erik

09 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vannacht wat onweer, de hond was nerveus. En vanmorgen hadden we warempel regen. Maar na de regen kwam de zonneschijn weer spoedig. Het is vrouwendag, dus de mannen (Oom Joop, oom Piet, Renze, Johan, Pieter Dirk, Niek, Stan, Chiel, Janka en ik) gingen naar de Motor and Bike Show in Johannesburg. Lisette en Tineke gingen naar tante Geert om hun huis te bekijken en bij te praten. Schitterende boten, motoren, caravans, etc. We hebben onze ogen uit gekeken. Tussen de middag hebben we in de zon een cheeseburger met chips gegeten en een halve liter coca cola. Na de show zijn we met Renze nog even langs het voetbalstadion gereden, waar in 2010 de finale was van het WK voetbal. Een gigantisch mooi stadion met een capaciteit van 90000 mensen.
Aan het eind van de middag nog even naar de SPAR gelopen voor wat boodschapjes en om half 6 mochten we ons melden bij Renze voor de Braai. Het was druk met vrienden, een groot vuur om het een beetje warm te houden en een tafel vol met heerlijk gebraden vlees en allerlei andere afrikaanse gerechten. De recepten volgen nog. Het was echt super gezellig. Hilda en Janny kwamen nog langs om de sleutel van hun huis in Wilderness te brengen en om nog even wat te vertellen over het huis. De jongens hadden het goed naar hun zin met al die meiden. Over twee weken hebben we hier nog een pizzafeest! En we hebben vanavond met taart en kaarsjes alvast de verjaardag van Lisette gevierd. Ze heeft van de vrienden al wat presentjes ontvangen. Nu nog even typen en morgen gaat om half 6 het wekkertje weer en dan gaan we met tips en trucs op naar de Kaap, naar men zegt het mooiste deel van Afrika. We zijn heel benieuwd!

• 09 Augustus 2013 - 23:09

Josien:

Hey allemaal,

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen. Op bijna alle plaatsen die je beschrijft zijn wij met henk en tineke ook geweest. Voor jullie maar vooral ook voor de jongens een geweldige ervaring. Henk reist ook wel mee denk ik.
    willen jullie de hartelijke groeten van ons aan Geert en Joop en Joke en Piet doen? En natuurlijk veel liefs voor onze vriendin. wij wensen je een goede reis morgen en geniet van Wilderness en de Kaap ook dat is weer heel mooi kan ik je verzekeren.

Groet, Josien en Dick

• 10 Augustus 2013 - 08:46

Rob En Linda:

Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria!
    En ze moet vandaag heel erg verwend worden door haar eigen mannen!!
    Hartelijk gefeliciteerd Lisette, en ook al zijn jullie op reis, maak er een
    hele leuke dag van. En geniet van al het moois dat jullie gaan zien.

Rob en Linda

• 10 Augustus 2013 - 10:08

Alinde:

Hieperdepiep hoera!!! Lisette, van harte gefeliciteerd! Een hele bijzondere verjaardag denk ik, zo in het mooie Afrika!
    Wij zijn vannacht thuis gekomen en ik heb net al jullie verhalen gelezen, ik moet zeggen, ben best jaloers! Lijkt me geweldig om mee te maken allemaal!
    Geniet en heel veel plezier!
    Ik ga jullie nu lekker volgen elke dag,leuk hoor!

Liefs, Alinde en co

• 10 Augustus 2013 - 11:25

Henny En Tineke:

Hallo allemaal,

Allereerst Lisette van harte gefeliciteerd met je verjaardag in het prachtige Zuid Afrika. Laat je maar lekker verwennen. Ik weet er alles van want 4 jaar geleden vierde ik ook op 22 november mijn verjaardag in the middel of nowhere bij een rivier met nijlpaarden erin met je vader,moeder,Wilma en mijn Tineke. Bij zonsondergang had je vader en mijn onvergetelijke broer een fles champagne geregeld en die hebben we uiteraard helemaal leeggedronken. Een onvergetelijke verjaardag en als ik dat lees van jullie komt dat allemaal weer zo duidelijk op mijn netvlies. Het is ook zo bijzonder om jarig te zijn terwijl je zo'n eind weg bent maar gelukkig heb je je gezin en je lieve moeder om je heen. Geniet ervan.
    Wij lezen alles met een dubbel gevoel omdat alle plekjes waar jullie zijn geweest wij ook hebben bezocht en dan is het juist zo mooi omdat je het allemaal weer kunt terughalen.
    Jullie gaan en als jullie dit lezen zijn jullie er waarschijnlijk al, richting de Kaap. Een prachtige rit en de Kaap is helemaal speciaal. Geniet daar ook en maak vooral een wandeling langs het prachtige strand in Wildernis.

Heel veel liefs van ons en tot het volgende verhaal.

Henny en Tineke

• 10 Augustus 2013 - 17:26

Josien:

Hey Lisette, Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Wel een verjaardag die je niet zo snel zal vergeten zo ver van huis. Maak er een mooie dag van maar dat zal zeker lukken. Tineke ook gefeliciteerd met je dochter(s) want Alexandra is ook jarig toch. En natuurlijk Erik en de jongens ook proficiat. Geniet van alles om je heen en vooral van elkaar.

Veel liefs voor allemaal,
    Dick en Josien

• 10 Augustus 2013 - 19:52

Relinde:

Lief vriendinnetje,

Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Ik heb je een gesproken whatsapp gestuurd maar weet niet of deze aankomt. Op Erik's mobiel. Wat zal dat bijzonder zijn jarig in ZA daar waar je bent geboren. Je vader zal zeker in je gedachte aanwezig zijn! Alle verhalen die hij je over dit prachtige land vertelde, zie jij nu op je netvlies voor je!
    Ik hoop dat je een prachtdag hebt (gehad) een verjaarsknuffel van mij. Morgen op weg naar la France.

x Relinde

• 10 Augustus 2013 - 21:48

Karin, Appie, Max & Thom:

Hoi allemaal,
    Erg leuk om te lezen al die verslagen. Maar nog leuker is natuurlijk de verjaardag van Lisette. VAN HARTE GEFELICITEERD! Het feest zit er al bijna op, maar we zullen op de valreep nog een borrel op je verjaring nemen. Vanuit een fris haventje in de buurt van Heemstede, PROOST!!!

• 11 Augustus 2013 - 20:51

Leni:

Hallo vakantiegangers, ik heb net even al jullie verslagen gelezen, leuk om jullie op deze manier te volgen. Nog een fijne tijd met elkaar. lieve gret Leni

• 12 Augustus 2013 - 20:34

Leo En Adske Thur:

Ook wij hebben ontdekt dat we jullie kunnen volgen,alle reisverslagen gelezen wat heel leuk was.
    Ben nieuwsgierig naar de verslagen uit de Kaap.
    Lieve groeten voor Tineke,en jullie allemaal.

Leo en Adske