Skukuza - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Skukuza - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Skukuza

Door: Erik

04 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Skukuza

Vanochtend na het ontbijt de spullen gepakt en het restant betaald voor de overnachtingen in Nie Zel Log Homes. Op naar Phabeni gate, onderweg nog wat stalletjes met afrikaanse spulletjes. Na een half uurtje rijden kwamen we bij de gate van het Kruger Park. Hier moesten we een formulier invullen en konden we ons melden bij de gate. Na de nodige formaliteiten mochten we naar binnen. Hier bleef ik rechts rijden totdat ik een tegenligger recht op mij af zag komen en ben toen snel links gaan rijden. Spottend in de auto, links en rechts, kwamen we bij een groot water waar nijlpaarden en een buffel zaten. Vlak bij ons zaten 2 ganzen en 2 krokodillen in de buurt drijvend in het water. Hoog in de boom zat nog een afrikaanse zeearend. Al verder rijdend zag Lisette als eerste giraffes en olifanten. Chiel zag zebra's. Langs de weg zaten ook veel bokjes. Veel foto's gemaakt, ook van vogels. Op weg naar Skukuza kwamen we langs het Paul Kruger gate. Hier even wat gegeten en gedronken. Niek heeft hier nog een wrattenzwijn gezien en er een foto van gemaakt. Rond 2 uur kwamen we aan in Skukuza. Even in de rij gestaan voor het inchecken en daarna konden we de 2 rondadels in, nr 46 en 47 naast elkaar. Hier weer wat gegeten en gedronken. Spullen uit de auto gehaald en daarna naar de winkel. Hier wat voor het ontbijt gehaald en daarna naar de winkel. Hier wat voor het ontbijt gehaald en wat souvenirs voor thuis. De jongens hadden ijsjes. Nog even gekeken voor het avondeten bij het restaurant. Een tafel gereserveerd voor 6 voor het buffet. Voor het restaurant zaten veel aapjes, die de prullenbakken aan het plunderen waren. Chiel was ook bijna zijn ijsje kwijt. Ze waren brutaal en agressief. In de Sabie rivier nog een buffel gespot. De dames kwamen aan met een lekker bakkie koffie. Langs de rivier lopend weer terug naar de huisjes op het kamp. Daarna nog een uurtje wat gereden. Tineke bleef bij de huisjes op het kamp. Nog veel olifanten gezien en heel veel andere dieren. Op een gegeven moment leeuwen aan de waterkant. Een mannetje en drie vrouwtjes, die over de weg heen liepen. Het was een opstopping van auto's. Achter ons liep ook nog een giraffe de weg over. We hadden nog 10 min om voor 18 uur weer terug te zijn op het kamp. Om 2 voor 6 waren we gelukkig weer terug. Het was inmiddels al helemaal donker! Om 19u schoven we lekker aan bij het buffet. Betty wees ons de weg en bracht ons drinken. Goed gegeten en gedronken. Daarna in het pike donker met de zaklantaarn naar huis. Er waren veel sterren aan de hemel. Morgen gaan we om half 6 op bij de Sabie rivier te gaan kijken.