Gods Window - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Gods Window - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Gods Window

Door: Erik

03 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Graskop

Vanochtend lekker in de ochtendzon gezeten voor ons huisje. Daana ontbeten. Rond half 11 richting Gods Window nabij Graskop. Eerst Hazyview door en daarna linksaf de Bergen in naar Graskop. Het eerste verkeersbord dat we tegenkwamen was een waarschuwingsbord voor olifanten. We hebben deze helaas niet gezien. Langs de weg veel bananenplantages en boomplantages. Langzaam maar zeker zaten we op 1600m en werden we meerdere malen met borden gewaarschuwd voor potholes. En dus hebben we een aantal keer flink moeten slingeren om grote diepe gaten te omzeilen. Nadat we Graskop door waren kwamen we bij Gods Window. Het parkeren kostte R30, het werd geind door een vriendelijke jongen. Op het parkeerterrein stonden veel kraampjes met afrikaanse spullen. Het was een behoorlijke klim over bruggetjes en door tropisch woud en boven aangekomen een heel mooi uitzicht over de afrikaanse vlaktes. Daarna weer terug naar de auto. In Graskop waren we de auto nog niet uit of we werden bedolven onder mannen met macadonien pinda's. R20 betaald voor een zakje of 6 zakjes voor R100. Uiteindelijk een zakje gekocht en konden we de auto uit om te gaan eten bij Harries Pancakes. Vlak voor ons ging hier een hele bus mensen naar binnen, dus dan maar naar de buren. Hier hebben we ook pancakes gegeten met bacon en cheese. Wat koffie en Cola erbij en klaar waren we weer. Na het eten de winkelstraat nog even doorgelopen. Nog wat mooie houten vogels gekocht en een houten Koedoe met jong. Toen we zaten te eten zat die man met een hoorn van de Koedoe in zijn neus te peuteren. Weer langs de potholes terug naar Hazyview. Langs de weg nog wat bavianen en afrikaanse koeien gespot. In Hazyview nog maar even wat boodschappen gedaan en gepind. Ook de tank nog even volgegooid en weer terug naar ons huisje. Effe lekker wat gedronken bij het zwembad, terwijl de jongens een lekkere duik maakten in het bad. Lisette heeft lekker gekookt.