Met die vliegtuig na huis! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Met die vliegtuig na huis! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Met die vliegtuig na huis!

Door: Erik

25 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vanochtend lekker geslapen tot een uurtje of negen. Het was buiten al lekker warm. Kopje thee gedronken bij het zwembad. Met Niek naar de supermarkt in de buurt gegaan voor broodjes, jam, kortom een ontbijtje.
Lekker in de tuin gegeten. Rond half een waren we uitgenodigd om bij Johan en Linda warm te komen eten. Heerlijk in de tuin gegeten, gebakken aardappels, appelmoes, kip, doperwten, salade, pompoen. Renze en Annette waren er ook, evenals Maaike, Janke en Daniella. Het was erg gezellig! Met veel tegenzin hebben we afscheid genomen van Johan en zijn gezin. Daarna hebben we de koffers en tassen opnieuw ingepakt en gewogen. Wat kleding bij tante Joke gelaten, waardoor we netjes onder het maximum gewicht bleven. In de middag nog lekker in de zon gezeten en de jongens hebben de honden nog even lekker uitgeput met een nieuwe hockeybal, want de bal van twee weken geleden was alweer kapot. Ook hebben de jongens nog even gezwommen, het water was wel weer ietsje warmer geworden. Voordat we afscheid gingen nemen van de Spur kwam Anina nog langs met de meiden om gedag te zeggen. Pieter Dirk hebben we helaas niet meer gezien, hij lag ziek op bed. Aan het begin van de avond hebben afscheid genomen van de Spur met een licht maaltijdje. Om half acht hebben we alle spullen wederom in de bus gezet en zijn langs Renze en Annette gereden, want die gingen mee met ons naar het vliegveld. Moest nog even tanken en werd herkent door de bediende aan mijn Puma jasje van de Blue birds. Twee weken geleden had hij onze vorige huurauto ook volgetankt, voordat we de auto inleverde. Daarna gauw de auto ingeleverd, wederom zonder problemen en op naar de balie om de bagage in te leveren. Daarna hebben we gezellig met Renze en Annette nog wat gedronken. Om negen uur hebben we ook afscheid genomen van Renze en Annette en zijn we de douane doorgegaan. Bij de dutyfree shops hebben we nog wat gewinkeld. Om elf uur zaten we in het vliegtuig, dat om kwart over elf vertrok. We komen zeker nog een keertje terug, want er is nog zoveel te zien en te doen. We willen iedereen heel erg bedanken voor de ongekende gastvrijheid! Het was voor ons en de jongens een onvergetelijke vakantie! We zullen jullie allemaal heel erg gaan missen!