Terug naar Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Terug naar Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Terug naar Johannesburg

24 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vanochtend rond 7 uur opgestaan. Laatste dingen nog even inpakken en daarna alles in de bus voor de reis terug naar Johannesburg. Wederom een stukje van ruim 650km. Om 8 uur kwamen oom Joop en tante Geert ons nog even gedag zeggen en uitzwaaien. Het waren drie gezellige en lekkere dagen in Margate.
In Shelby hebben we bij de Wimpy ontbeten en heeft Lisette nog een nieuwe broek en shirt voor Chiel gekocht. Na het ontbijt zijn we snel op weg gegaan. We moesten eerst weer richting Durban, waar we de weg naar Pietermaritzburg moesten volgen. Dit was ook de weg naar Johannesburg. Bij Mooi River zijn we op het benzinstation gestopt voor koffie en wat lekkers. Hier ook maar weer even tanken, want de benzinestations zijn vrij schaars op de snelwegen. Het was een vrij warme dag en de omgevingen waar we doorheen reden veranderden steeds, maar nog steeds veel hoogteverschillen. Bij Vaal was de tank weer bijna leeg, dus hier hebben we weer getankt en even wat gegeten. Nu was het nog maar een kleine 100km naar Johannesburg. Rond kwart over 5 reden we de Kleinstraat weer in. Bij Johan om de hoek de sleutels gehaald, de bus leeggehaald en gauw naar Renze, waar bijna de hele familie op ons zat te wachten voor de Pizzaparty! We werden weer heel hartelijk ontvangen. Mooie pizza oven in de tuin, waar de tafel met ingredienten naast stond. Na wat proefpizza's mochten we zelf zeggen wat we allemaal op onze pizza wilden, die dan na een paar minuten, heerlijk dampend voor je neus stond.
De jongens hebben zich prima vermaakt met de nichtjes en neef van de familie. Als ze er in het nederlands/Afrikaans niet uitkwamen, spraken ze in het engels met elkaar. Morgen nog een dagje rust en opnieuw inpakken voor de lange vlucht terug.