Op weg naar Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Op weg naar Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Op weg naar Wilderness

Door: Erik

12 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Wilderness

Vanochtend voor het kopje thee en het beschuitje op het strand afscheid genomen van onze zwart witte vrienden. Er stond een harde storm. Daarna de tassen en koffers ingepakt en in ons busje gezet. Om kwart over 10 richting restaurant Quarterdeck om het restant van het superverblijf in Simon's Town te betalen. De reis van vandaag leidde ons via Fish Hoek, Muizenberg, Cape Town naar Engen benzinestation False Bay. Onderweg kwamen we ook nog langs Khayelitsha (sloppenwijk). Effe lekker ontbeten bij de Wimpy. Daarna hebben we de N2 verlaten om bij Hermanus walvissen te spotten. We hebben er wel een aantal gezien, maar helaas niet heel duidelijk vanwege de afstand en de wilde zee. Daarna via Stanford door de bergen met de sneeuwkoppen naar Riviersonderend. Hier hebben we getankt en wat te snoepen gekocht. Onderweg kwamen we veel schapen en struisvogels tegen in de weilanden langs de weg. Nog ongeveer 380 km naar George, via Heidelberg en Mossel Bay. Bij Mossel Bay werd het donker. Achter ons was de lucht geel en voor ons roze, echt heel mooi! Bij George nog een paar km naar Wilderness. Tineke wist nog precies de afslag, maar die konden we niet nemen omdat die was afgesloten ivm wegwerkzaamheden. Aan het eind weer terug en bij het benzinestation tegenover de afslag de weg gevraagd. Wij weer rijden in het pikkedonker en na telefonisch contact met de overbuurvrouw hebben we het huis van Janny en Hilda gevonden. Maar wel met veel pijn en moeite! Busje leeg gemaakt en weer op weg naar het centrum van Wilderness om wat te gaan eten. In een leuk klein tentje, Flava, hebben we heerlijk gegeten. Na het eten weer naar het huis om lekker te gaan slapen.

• 13 Augustus 2013 - 21:45

Bart Jan:

Wat een avontuur, een weg vinden in het pikkedonker, maar gelukkig voor jullie worden de dagen de zuid Afrika nu weer langer. Wij vinden het erg leuk deze verslagen te lezen. Wanner lezen we iets geschreven door Stan, Niek of Lisette of Chiel? Groetjes Bart Jan

• 13 Augustus 2013 - 21:45

Bart Jan: