Back to Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Back to Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Back to Johannesburg

Door: Erik

07 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vanochtend wederom om half 6, maar nu, samen met Lisette naar het meer gelopen. Het werd langzaam licht, veel vogels en uiteindelijk nog een buffel gespot. Daarna nog even genoten van de zonsopgang. Nog even wat foto's gemaakt van het restaurant en de bijzondere bomen. Na het ontbijt gingen we weer op weg. Het was inmiddels alweer 8 uur. De laatste 75 km om nog een luipaard te spotten. Wel veel Olifanten, buffels, zebra's, krokodillen en giraffes gezien onderweg, maar bij Phalaborwa gate helaas maar 4 van de 5 van de big five gezien. Bij de poort lekker koffie gedronken. Gauw weer verder, via Gravelotte naar Tzaneen, dit was de wereld van de citrus. Onderweg waren ze een nieuwe weg aan het aanleggen en moesten we ongeveer een half uur wachten. Meteen kwamen er jongens met blikjes drinken en meisjes met zakjes pinda's. We hoefden niets, maar naar een paar minuten heeft Tineke de jongens geroepen en hebben we voor R10 per blikje er vier gekocht, Coca Cola blikjes voor de verzameling van de ijsboer in Genderen en voor Stan en Chiel. In Tzaneen hebben we bij de Spur heerlijk gegeten. Daarna weer op pad, want het was nog 90 km naar de snelweg. Bij Polokwane (Pietersburg)begon de snelweg. Om vijf uur nog even getankt, koffie gedronken en chocolade gegeten. Rond 18 uur was het alweer donker en ging de reis verder over de donkere, toch wel overwegend slechte wegen. Paar keer tol betaald en bij Pretoria roken we de houtskoolvuurtje van de mensen in de voorsteden. Langs het vliegveld en rond 20 uur waren we weer terug bij tante Joke en oom Piet in Randhart (Johannesburg) en hadden we ongeveer 600km gereden. Hier hadden we na 5 dagen weer internet. De mails en apps kwamen weer binnen op de mobiel. Ook een berichtje van Kaj, Stan's vriend, dat de broer van een andere vriend (Justin) was omgekomen door een auto ongeluk in Cothen. Dit had een grote impact op Stan, maar ook zeker op ons! Zo vreselijk voor die mensen. Voor het slapen nog een lekker glaasje rose gedronken. Hadden we gekocht voor het Krugerpark, maar daar kwamen we steeds niet aan toe, omdat we zo vroeg naar bed gingen.