Mopani - Reisverslag uit Olifantshoek, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Mopani - Reisverslag uit Olifantshoek, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Mopani

Door: Erik

06 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Olifantshoek

Half 6 ging het wekkertje. Kijken bij de Olifants rivier, er zaten veel nijlpaarden, maar helaas geen olifanten. Wel weer heel veel mooie vogels. Effe snel een boterhammetje en weer op weg naar ons volgende restcamp Shingwedzi. Net buiten Olifants nog even bij N'wamanzi lookout genoten van het mooie uitzicht over de rivier. Op weg naar onze stop Lebato, nog wat olifanten gezien. In Letaba konden we pinnen en hebben we aan de Letaba rivier lekker gegeten. Hier zaten een krokodil, nijlpaarden, eekhoorns, buffels, een leguaan en veel verschillende soorten vogels. Na het eten zaten er twee eekhoorns boven op elkaar te genieten van de mooie omgeving. Op weg naar Mopani, onze volgende stop wederom veel buffels, zebra's en wrattenzwijnen gezien. In Mopani aangekomen hebben we ons verblijf in Shingwedzi kunnen omboeken naar Mopani. Op Shingwedzi zouden we 2 huisjes van 3 hebben en nu hebben we heel luxe huis voor 6 personen met 2 badkamers, bad, douche, tv en sateliet zonder zenders en een mooi overdekt terras met uitzicht op de bomen. De jongens hebben hier nog even lekker gezwommen in een mooi zwembad. Na de zwempartij hebben we nog een ritje door de omgeving gemaakt. Twee enorme olifanten staken vlak voor de auto over en liepen naar de wateropslag om te drinken. Ook nog meer olifanten, buffels en vogels gezien. Ook hebben we een hele mooie Baobab tree gezien langs de weg. Zo een staat er ook op het restcamp, met een diameter van 2 a 3 meter.