Olifants - Reisverslag uit Olifantshoek, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Olifants - Reisverslag uit Olifantshoek, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Olifants

Door: Erik

05 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Olifantshoek

Vanochtend vroeg uit de veren. Half 6 ging de wekker. Snel aankleden en kijken bij de Sabi rivier. De zon kwam langszaam op. Het nijlpaard met jong hebben we net gemist. Maar wel veel vogels gezien. Een krokodil dreef stroom afwaarts en ging stil liggen vlak naast het riet. Ook nog even bij de aapjes gekeken die al wakker waren. Kopje koffie gehaald bij de take away. Snel ontbijten en op naar Olifants restcamp, ongeveer 150 km. De auto was weer gepakt. Zitten we met zijn allen in de auto, vraag ik aan Lisette, waar is je moeder? Die zit nog op de wc in het huisje. Had ik toch net de huisjes afgesloten met de in te leveren sleutels. Onderweg weer veel dieren gespot. Bokjes, Koedoes, Giraffes, apen en krokodillen. Nog een opstopping onderweg, een luipaard had een gevangen bokje onthoofd en opgehangen in een boom. Helaas hebben de luipaard niet gezien. Bij waterplaats Nyamarhi was een enorme olifant zich aan het wassen. Net toe wij wilden doorrijden kwamen er van links zo'n 30 olifanten, groot en klein de weg over richting het water. Echt fantastisch om te zien. Bij de brug over Olifants rivier lagen 2 enorme krokodillen te zonnen op een zandbank. En apen die de weg blokkeerden. Rondom het middaguur zag Lisette nog wat staan in de struiken. Het was een neushoorn met jong. Wel redelijk ver weg, maar flink inzoomen met de camera en kijkend met de verrekijker waren ze goed te zien. Eindelijk om 5 uur aangekomen in Olifants. Hier hadden we drie rondadels naast elkaar. Bij het uitzichtpunt nog net voor donker 3 olifanten en wat bokjes bij de rivier. We hebben a la carte gegeten in het restaurant. Morgen weer vroeg op, half 6 om dieren te spotten bij zonsopkomst in de Olifants rivier.

• 10 Augustus 2013 - 10:52

Henny En Tineke:

Hallo allemaal,

Wat een prachtige verhalen en wat hebben jullie al weer veel gezien. Dat stukje verhaal doet ons denken aan het colbertjasje van Henk. We weten niet meer precies of dat nu in dezelfde gate was of één van de anderen waar jullie zijn geweest. Op weg naar de volgende ontdekte Tineke dat Henk zijn mooie colbertjasje in de kast had laten hangen van het huisje. Wij als een speer weer 10km. terug en door het stof zag niemand achter ons meer wat maar bij het huisje aangekomen was het jasje al door de schoonmaakster naar een centrale post gebracht. Henk daarheen en in de stomerij van die ruimte vond hij gelukkig zijn jasje die hij nodig had voor het 50 jarig bruiloftsfeest van Geert en Joop. We zien hem nog zo aankomen met zijn colbertje onder de arm en een brede smile op zijn gezicht. Gelukkig dat ze Tineke hadden laten zitten op de wc. Maar al met al hebben jullie veel dieren gezien en het mooie is dat alles straks terug te zien is op beeld zodat je altijd de herinneringen blijft houden. Geniet nog van alle dagen dat jullie daar zijn en maak nog maar mooie opnames dan kunnen wij straks ook weer meegenieten. Lieve groeten van ons en Henk zou zeggen: mooi loop. Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Henny en Tineke