Mtunzini - Reisverslag uit Mtunzini, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Mtunzini - Reisverslag uit Mtunzini, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Mtunzini

04 Augustus 2019 | Zuid-Afrika, Mtunzini

Wekkertje om half 7. Nog even gauw een rondje rennen. Na een kilometer of 2 was ik een beetje lost. Liep rond door een wat minder deel van Piet Retief. Maar even bij de Shell de weg gevraagd, ze begrepen niet precies wat ik bedoelde dus toen kwamen ze met een kaart aan van Piet Retief. En kon ik met een gerust hart mijn weg vervolgen. Na 7km was ik weer terug bij de B&B. Het was wel een beetje koud, 6 graden om in korte broek en shirt te rennen, maar het zonnetje werd al snel warmer. Na het rennen gelijk door naar het ontbijt met koffie en bacon en eggs. Daarna douchen, koffers inpakken en weg richting Mtunzini. Om kwart over 9 zaten we gepakt in de auto. Bij Vryheid was er ineens een Wimpy. Tijd voor koffie en een hapje. En gauw weer door richting Mtunzini. Redelijke wegen en veel verschillende landschappen. Veel boomplantages, suikerriet, rotsen, kale vlaktes en veel hoogteverschillen. Om half 3 reden we Mtunzini binnen. We hadden Mtunzini Forest Lodge snel gevonden. Bij de receptie kregen we een glas sinaasappelsap en werd ons van alles verteld over het park. Er is midgetgolf en een gameroom waar we onder andere kunnen darten en biljarten. We hebben huisje 22 aan het eind van het park. Bij het huisje aangekomen moesten we een hoge trap op naar de voordeur. Koffers en tassen in het huisje gezet. Er zat in de deuropening een enorme mot van zo’n 5cm en er loopt een gekko in huis rond. Fantastisch! We hebben onze zwemkleding aangedaan en zijn naar het zwembad gegaan. Mooi, dichtbij, maar nog best een beetje fris. We zijn er alle drie in geweest. Na het zwemmen zijn we via het park, met een lange houten brug over de rivier door de duinen naar de Indische oceaan gelopen. Wat een ongelooflijk groot strand. De zon ging bijna onder achter de duinen. Weer in het huisje aangekomen hebben we op internet gezocht naar een Spur. We hebben het gevonden in Empangeni, wat was het daar een bende op straat en er zat bijna niemand binnen. We hebben wel weer lekker gegeten en gedronken. De weg erheen was mooi, een tolweg. Terug bij het huisje zat het welkomst committee klaar bij de deur. Het waren drie gekko’s! Ik heb ze met een stok een beetje weg gejaagd, zodat we zonder dat zij naar binnen gingen zelf naar binnen konden gaan. Hebben binnen nog wat plannen gemaakt voor de komende dagen, Idols extra Zuid-Afrika en Casino Royal gekeken.