Piet Retief (Mkhondo) - Reisverslag uit Piet Retief, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Piet Retief (Mkhondo) - Reisverslag uit Piet Retief, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Piet Retief (Mkhondo)

03 Augustus 2019 | Zuid-Afrika, Piet Retief

Wake up! 6 uur, de wekker gaat. Hardloopkleren aan en om iets voor half 7 ben ik 5km heen en weer gaan rennen van de ingang van het park naar de receptie en terug. Het was koud vanochtend. Daarna heb ik om 7u Lisette en Chiel wakker gemaakt. Koffers gepakt en om kwart voor 8 reden we richting de Wimpy Hazyview voor ons ontbijt. Om tien voor 9 waren we alweer op weg Piet Retief, 370km rijden. Het was een goede mooie weg door een ontzettend mooi landschap langs stalletjes met fruit. We hadden om half 2 afgesproken bij restaurant Munch in Piet Retief met Gerdie en haar moeder Rita. Ze kwamen uit Wakkerstroom om ons te ontmoeten. De laatste keer dat we Gerdie hadden gezien was 6 jaar geleden in Simons Town bij Kaapstad. We keken er naar uit haar weer te ontmoeten. De reis ging voorspoedig, we reden langs Ermelo en door Amsterdam naar Piet Retief, Mkhondo is Afrikaanse naam. We waren mooi op tijd, dus we hebben eerst nog even getankt. Om 13u zaten we al aan tafel met een drankje te wachten. Rond half 2 kwamen Gerdie en Rita aan. We hebben herinneringen opgehaald over Henk en Tineke en Rita wist ons nog een aantal leuke verhalen te vertellen van vroeger. We hebben lekker gegeten en gedronken en rond 16u zijn we allen vertrokken vanaf het restaurant. De b&b, B@home was niet ver van het restaurant. We hebben de koffers en tassen vanuit de auto naar het appartement gebracht. Het is een net appartement met morgenochtend ontbijt. Lisette stelde voor om voor donker nog boodschappen te gaan doen. Daarvoor zijn we naar de Pick n pay supermarkt geweest. Personeel was behulpzaam met de avocado en met mijn zoektocht naar de jam. We weten niet wat Chiel heeft gedaan, maar hij lag gestrekt op de grond met winkelwagen en al. Na het boodschappen doen hebben we de rest van de avond gerelaxt op bed en muziek geluisterd op de tv. Ook hebben we nog wat broodjes gegeten. We gaan op tijd slapen, morgen weer op rijd op. Onze reis gaat dan Mtunzini Forest Lodge, ruim 300 km rijden.

• 04 Augustus 2019 - 18:58

Alinde:

Ik mis toch echt de foto van Chiel, gestrekt in de supermarkt! ;-)