Gods Window - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu Gods Window - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van nedereindjes - WaarBenJij.nu

Gods Window

30 Juli 2019 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vanochtend lekker op ons gemak wakker geworden rond een uur of 8. Heerlijk geslapen. Daarna ben ik rondjes gaan rennen over het camp totdat ik iets over de 5km was. Het waren leuke rondjes van iets minder dan een kilometer met klimmen en dalen. De challenge continues. Buiten het camp is het wel wat gevaarlijk om te rennen. Er zitten veel diepe gaten in het wegdek, waardoor bestuurders alleen maar oog hebben voor deze gaten en niet letten op hardlopers (die ze ook nog eens niet verwachten). Dus ren ik lekker safe op het park. Rond 10u hebben we Chiel wakker gemaakt en hebben we heerlijk in het zonnetje ontbeten en lekker warm gedoucht voordat we richting Gods Window gingen. Het uitzicht was vrij wazig, dit kwam misschien door het winterzonnetje. Wel mooi om nog een keer gezien te hebben. We hebben bij alle vier de uitzichten gekeken en foto’s gemaakt. Vlak voordat we daar vertrokken werden er touringcars met Nederlanders geleegd. Lisette wilde nog naar de drie Rondavels, maar we hadden besloten om even iets terug te rijden naar Graskop om een pannenkoek te eten bij Harries Pancakes. Deze man zit hier al vanaf 1985 met zijn restaurant. Zes jaar geleden konden we hier vanwege de vele toeristen niet terecht. Maar nu was er nog heel veel plek. We hadden net besteld toen al de bussen kwamen aanrijden. Das ff mazzel voor ons. Lisette had er een met seizoensfruit, Chiel met aardbeien en ijs en ik een met banaan, kaneel, suiker en ijs. Heerlijk waren ze. We hadden bij Harrie goed bereik met onze 3G, de drie rondavels waren daar een uurtje vandaan. Die doen we nu donderdag, hadden geen zon meer. Wij weer terug naar Hazyview, onderweg lekkere perssinaasappels gekocht 5kg voor R20, ongeveer € 1,20. Bij het winkelcentrum nog even naar de Checkers voor stekkers, we hadden de verkeerde meegenomen vanuit Nederland en konden onze telefoons daardoor niet opladen. Johan heeft ons na wat berichtjes voorzien van nieuwe GB’s. Super van Johan. Ook zijn we in de grootste shopping mall van Mpumalanga. Dit was er zes jaar geleden ook nog niet in Hazyview. Terug bij onze auto wilde ik in een Toyota stappen, leek op onze Suzuki. De parkeerwachter riep dat het onze auto niet was en wees ons op onze eigen auto. ;-) de terugweg naar huis nog even getankt bij Total. Raampjes mooi gewassen. Iemand probeerde ons nog lekkere naaties (mandarijnen) aan te smeren. Op naar huis, want we wilden nog zwemmen. Thuis aangekomen was onze afwas van vanochtend gedaan, bedden waren weer opgemaakt en we hadden weer schone handdoeken. Uiteindelijk is alleen Chiel gaan zwemmen. Lisette en ik vonden het echt te koud. Vanavond hebben we pasta met tomatensaus gemaakt. Om half 7 waren we klaar met eten en de afwas. Time to chill. En morgen om 5u op omdat we om 6u bij de poort van het Krugerpark willen zijn.